Project Description

Using chatbots in HR


Podcasten
har fokus på, hvordan chatbots kan frigive tid og ressourcer i HR-afdelingen ved at understøtte de rutineprægede opgaver og processer. Særligt fremhæves muligheden for at bruge en chatbot til at besvare medarbejdernes spørgsmål automatisk og uden ventetid. Den mulighed har en virksomhed i USA benyttet sig af. Chatbotten EVA besvarer nu 250 medarbejderspørgsmål hver måned, hvilket sparer HR-teamet for mere en syv timers arbejde per måned, som de kan bruge på mere direkte kontakt til ledere og medarbejdere.

I Humanai lægger vi stor vægt på, at den digitale sparringspartner ikke skal erstatte mennesker, men derimod augmentere dem. Den skal fungere som HRs forlængende arm, lige meget hvilken funktion den understøtter.

Podcasten fokuserer på, hvordan HR kan få mere tid ved at lade en chatbot besvare størstedelen af medarbejdernes spørgsmål. Dét er dog ikke det eneste formål med sådan en chatbot, hvis du spørger os. Den skal også kunne give input ift. løbende og mere målrettet opdatering af de informationer, der efterspørges. På den måde frigiver den ikke kun ressourcer til de områder, hvor der er mere behov for dem, f.eks. en-til-en samtaler. Den spiller også hele organisationen bedre. I Humanai har vi for mål, at vores digitale sparringspartner hjælper mennesker til bedre samtaler, bedre samarbejde og bedre beslutninger.