Project Description

The new age: artificial intelligence for human resource opportunities and functions

 

Rapporten giver indsigt i, hvilke muligheder og barrierer der kan opstå ved at bruge kunstig intelligens i interne processer.

Den synliggør bl.a., hvordan integrering af en chatbot i onboardingforløbet kan være med til at skabe en mere individualiseret medarbejderoplevelse. Den nyansatte får f.eks. mulighed for at lære kulturen og menneskerne at kende inden jobstart, og de kan få svar på deres spørgsmål uden ventetid.

Samtidig belyser rapporten også barriererne, og konkluderer bl.a.:

“Determine what you would like to see and how it can fit within your corporate culture before adopting a solution.”

I Humanai kan vi sagtens følge rapportens konklusioner, både i forhold til mulighederne og barriererne, men også i forhold til, hvor vigtig designprocessen er. Vi har derfor designet vores egen designproces, når vi tilpasser vores digitale sparringspartner.

Noget vi lægger stor vægt på er at undersøge og være nysgerrige på interaktionen mellem mennesker og kunstig intelligens. Derfor har vi blandt andet indarbejdet en etik-workshop i vores designproces, hvis formål er at drøfte og nuancere de etiske overvejelser, der kan opstå, når organisationer ønsker at integrere kunstig intelligens.

Her kan du læse rapporten, og hvis du vil læse mere om Humanais designproces, så klik her.